tisdag 20 mars 2012

CYKELSTAD ??

HEJ. Många med mig cyklar varje dag i vår stad. För det mesta går det bra, men de sista månaderna har varit tuffa med mycket kyla och inte minst blåst. Igår var förskräckligt, jag fick stå upp och cykla hela tiden, ungefär som spurten i TOUR de FRANCE. Cykel banorna är väl OK och det skall visst bli ännu fler. Men jag vädjar ändå till Ilmar Repalu, att lova medvind alltid till oss cyklister. Det lovade den danske komikern i sitt installationstal i FOLKETINGET, dit han blivit vald för några år sedan. Prova Ilmar, du kommer att bli mycket populär. Jag vädjar också till en del cyklister att ta det lite lugnare i trafiken.
hälsningar Stigge

2 kommentarer:

  1. Då får du flytta hit här istället Stickan:
    http://maps.google.se/maps/myplaces?hl=sv&ll=55.703854,13.201361&spn=0.03603,0.077162&ctz=-60&t=h&z=14
    (klipp och klistra, så får du se vart)
    Det här är Folketingets diametrala motpunkt, där man istället inte bara lovar utan också uppfyller löftet om motvind till all som inte cyklar.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker vi ska lova luade ålar till alla politiker som slutar slingra sig.

    SvaraRadera