torsdag 7 mars 2013

NÅGOT I HÄSTVÄG !!

HEJ. Det har ju diskuteras mycket om hästar senaste tiden, speciellt om hästkött, men hästar och travsport är ju mycket populärt. Jag skall här berätta en liten hästhistoria från ganska längesedan:
Vi skulle anställa en ny chaufför på firman och min dåvarande chef kallade en del till intervju , jag var med och fastnade speciellt för en trevlig kille som jag tyckte vi skulle anställa, men det blev inte så, en annan fick jobbet. Då jag frågade honom  varför han inte tog den trevligaste sade han följande:  Såg du inte att han hade bruna ögon!!!  Vi sponsrade också på den tiden en travhäst och vi var då och då på travtävlingar, chefen var mycket förtjust i hästarna. Jag berättade för en bekant om min chefs underliga inställning till bruna ögon, varvid han anmärkte att alla hästar har bruna ögon!!
Så även förr i tiden hade vi   svårt för det främmande.
hälsningar Stigge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar