måndag 13 januari 2014

NYTT ÅR- FASTA ELLER......?

HEJ. Vi hinner knappt packa upp julklapparna när den dyker upp, den läckra fastlagsbullen. Det är visserligen relativt långt till fastlagstiden, men bagerierna kör hårt och nog är det gott. Jag har köpt mina första på Café Mäster Hans, mycket goda. Många har visserligen börjat dra ner på kaloriintaget, men då har jag ett bra tips: Börja med den populära 5:2-dieten, ät normalt i 5 dagar och ät 2 fastlagsbullar om dagen de andra 2 dagarna, eller gör tvärtom 2 dagar äta normalt och 5 dagar 2 fastlagsbullar om dagen, det är bara att välja det som passar bäst. Jag avslutar med en dansk sång: " Fastelavn er mit navn, boller vil jeg have,hvis jeg inga boller får, så laver jag balade(bråkar).
hälsningar Stigge

4 kommentarer:

  1. Personligen kör jag 7:7-dieten. Sju mål mat sju dagar i veckan.

    SvaraRadera
  2. Oj,oj,alla redan semlor?? Julmaten får nästan försvinna
    runt magen först innan jag äter någon semla.Kommer ihåg
    som barn,min mammas hembakade, semlor var de allra godaste.
    Gillade att äta dom med varm mjölk.
    Mvh:Hallandskusten.

    SvaraRadera
  3. Ja Stefano, alla sätt är bra utom dom tråkiga.
    Hallandskusten, min fru och min svärson äter också semlor med varm mjölk
    hälsningar Stigge

    SvaraRadera
  4. Fest och fasta, det gäller att skilja dem åt. Kör fastlagsbullar i dagarna fem, sen är det helg och två dagar fest!

    SvaraRadera