söndag 27 april 2014

LÅT KOCKARNA FIXA DET !!!

HEJ. Som ni alla ofta har läst, så är maten på våra sjukhus inte av någon högre kvalitet. Även maten på äldreboende och skolor är ofta inte särskilt välsmakande. Klaga inte säger många, ni kan vara glada att få något att äta, det är inte alla som får det runt om i världen. För en tid sedan såg jag mästerkocken Leif Mannerström på TV laga mycket god mat på ett äldreboende, Kostnaden var inte dyrare än den mediokra maten de tidigare fått, Men det är den goda viljan som fattas bland våra olika politiker. Här i Malmö finns ett sällskap som heter Malmö Cooking, som samlas på vissa krogar och lär av varandra, det är toppkockar från dessa 8 Malmö-krogar som sist hade ett event på BLOOMS toppkrog i Pildammsparken. Bilden ovan är personalen från nämda krog.
Varför inte låta dessa duktiga yrkesmän fixa maten, de skulle säkert ställa upp, dom finns ju här lokalt i närheten. Patienterna skulle bli glada, skoleleverna också och de äldre skulle få bättre näring. Alla skulle bli vinnare och dyrare skulle det inte bli. Sätt igång. Skall bli intressant att se vilket parti som tar tag i detta för det är viktigt. Det blev ett långt inlägg, men jag ville ha fram mina och säkert mångas önskningar.
STIGGE

1 kommentar:

  1. Hej,Stigge.Då skall jag berätta för dig,att där min mamma(98år) bor(äldreboende) är maten så god o vällagad,
    inget halvfabrikat.Men de här färdiga matlådorna som många
    äldre får hem,den maten skulle jag inte ens vilja ge min lilla
    hund.Nu låter detta kanske väl drastiskt,men så är det bara.
    Mvh:Hallandskusten.

    SvaraRadera