lördag 19 september 2015

EN LJUSGLIMT I MÖRKRET

HEJ. Såg häromkvällen i TV-programmet    "GO´KVÄLL" där en kvinna berättade att hon ofta lade pengar till en rom.som satt utanför den affär hon besökte. En dag hade hon sin 5-åriga son med, den romska kvinnan gav honom 5:- för att köpa glass. Kvinnan blev så berörd att hon knappt sov den natten. Sen handlade hon: Tog hem henne till sitt hem, har 3 gånger följt med henne till Rumänien och hjälpt familjen. Alla kan inte göra detta, men lite finns alltid att bidraga med.Många säger att man inte skall ge tiggarna utan sända pengar till hjälporganisationerna, men man kan väl göra både och. Själv har  jag en romsk familj som sitter utanför min affär, som jag ger pengar och ibland div. klädesplagg, de är oerhört tacksamma och jag har fäst mig vid dem.
Lite av varje betyder mycket för dem.
hälsningar STIGGE

1 kommentar: