söndag 30 juni 2013

ÅTER TILL VARDAGEN ( fast det är söndag idag)

Hej. Så är jag åter hemma efter en härlig tur till den franska paradisön I`LE de HEU, som ligger i Biscayabukten lite norr om Bordeux där vi bodde i en hyrd villa tillsammans med min dotter och hennes familj. Det fantastiska var att på ön bodde Marie,som min fru passade som nyfödd i Paris för 65 år sedan, fyllde år den dag vi kom och bjöd på en härlig fransk middag . Hon är numera framgångsrik antikhandlare och har 4 barn. Vi cyklade dagligen omkring på ön, vädret var perfekt för detta. Ni kan titta på min videoblogg igen, där ni ser hur jag hade det.
Följande plus vill jag framhålla om min vistelse i Frankrike: God mat och goda viner, hyfsade priser, fantastiskt tåg vi åkte mellan Paris-Nantes, och dagen i Paris till slut var en höjdare.
hälsningar Stigge

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem.Oh,så härligt med så minnesfulla dagar."Borta Bra Men Hemma Bäst".
    Mvh;Hallandskusten.

    SvaraRadera
  2. Åh det va så härligt! :) Jag saknar cykelturerna och frukostarna mest! :)
    Kram Vera

    SvaraRadera