måndag 30 december 2013

REA-HYSTERIN ÄR I GÅNG !!

HEJ. Ja, så är det igång REA-karusellen, folk rusar omkring och trängs. Jag var en sväng på stan häromdagen, mot mig kom en dam springande med famnen full av paket, rusade rakt på mig,(mig flyttar man inte så lätt) föll som en fura, som tur över sina många paket, så det blev ett mjukt fall. Hon kravlade sig upp ,samlade ihop paketen och rusade vidare. Nog är det märkligt med denna hets efter billiga grejor,precis efter jul. Jag väntar till efter nyår, då blir allt billigare, halva på halva.
Men nu skall ni få en liten nyårssaga, som slutade mycket lyckligt.
För drygt 57 år sedan skulle en av våra kompisar gifta sig på nyårsafton, någon vecka innan hade vi en svensexa, där den blivande brudgummen slocknade rätt snabbt. Möhippans unga damer dök upp och vi hade mycket trevligt, men efteråt påstod brudgummen att jag hade uppvaktat hans blivande brud, vilket resulterade i att jag inte fick medverka vid bröllopet!!
Ett par dagar innan nyårsafton ringde en kvinnlig bekant och frågade om jag kunde komma på fest, det saknades några manliga deltagare. Jag infann mig medtagande en flaska konjak, jag var först och efter en stund anlände en underbar,varm och vacker flicka, det sa klick med en gång. Dagen efter flyttade jag in hos henne och vi gifte oss i april, så nästa år har vi varit gifta i 58 år!
Det  var väl en lycklig saga som blev sann. Jag önskar alla ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.
STIGGE

2 kommentarer:

  1. Det var en härlig sannsaga! Gott Nytt År till dig och bruden!
    Pinglemor

    SvaraRadera
  2. Hej,Stigge.Vilket underbart inlägg.Då önskar jag dig och din
    fru Ett riktigt Gott Nytt År 2014.
    Mvh:Hallandskusten.

    SvaraRadera