söndag 8 januari 2012

GRATTIS till alla restaurangägare!!

Hej. Så är den beslutade sänkta restaurangmomsen igång. Det är kanske för tidigt men är det någon som allvarligt tror att den kommer att genomföras?. Nej,  jag tror för min del att det blir ett tillskott till restaurangägarna och inte blir det så många jobb som utlovats. Restaurangägarnas företrädare har gjort ett bra lobbyarbete hos myndigheterna. De enda som hitills har annonserat om lägre priser är en känd hamnurgerkedja.
Detta är mina egna funderingar, kanske har jag fel, vi får se. Som avslutning skall jag berätta en liten momshistoria: En god vän till mig köpte ofta fisk hos en gammal fiskare. En dag tog den äldre mannen fram en räknedosa och sa: Ja, så var det den här momsen som kommer till. Han ville tjäna en extra slant, visste säkert inte vad moms var för något. Inga kvitto förekom.
hälsningar Stigge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar