tisdag 2 september 2014

SERVICE, GOD ELLER DÅLIG ...

HEJ. Varje dag hör och ser vi ordet SERVICE i alla sammanhang. Jag har just nu upplevt en mycket dålig service i samband med fel på vår diskmaskin( svensktillverkad), fick vänta en månad innan reparatören kom och försvann snabbt utan att kolla ordentligt. Fakturan kom dock snabbt efter 2 dagar 995:-, kom tillbaka efter 14 dagar plockade lite och försvann sedan utan att ha avhjälpt felet, vid tel. samtal 30 minuter efter, sa han att han märkt fel på pumpen, vilket skulle kosta  c:a 3000:- ,rådde mig att köpa en ny. OBS. Vi hade 5 års garanti, som gått ut 1 juni, felet kom slutet juli.
Det här var mycket DÅLIG service.
God service får man däremot på STRÖMS bilverkstad i Malmö,  servar många olika märken ex. CITROEN, PEUGOT,ALFA ROMEO och många fler. Snabbt och bra av fin personal, moderata priser.
Fin service får jag också hos min frisör, MAGIC FINGERS, Storgatan 1. Visserligen har jag inte så mycket hår, men det som finns blir jättebra, bra priser har han också. Prova !
Bra service får vi också i våra public-service TV-kanaler 1 och 2(ingen reklam), härligt.
Jättefin extra-service fick vi alla BLÅ-sinnen, när MFF gick till CHAMPION LEUGE-spel.
Det var några ex.,  kom gärna med era goda eller dåliga, som ni upplevt.
Inför valet översvämmas vi ju av allehanda löften från partierna, välj det bästa, som ni tror kan lämna den bästa SAMHÄLLS-servicen
hälsningar STIGGE.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar