torsdag 18 februari 2010

välgörenhet

Hej. Så var hjärtansdagfestligheterna över, själv firade vi med en familjemiddag som bestod av Birtes berömda Viltgryta, gjord på kalkon, kan varmt rekommenderas.

Den senaste tiden har välgörenhetsorganisationer varit i blickpunkten i media, bl.a förskingringen på Röda Korset, sedan har ju
ordföranden Bengt Westerberg blivit omtalad för sitt stora arvode på 800.000 om året, ingen dålig ersättning för vad jag tror inte för stor arbetsbörda.

Det är inte så konstigt att folk börja tänka över var deras gåvor skall gå. Jag tror också att andra hjälporganisationer också har för stora kostnader. även det statliga SIDA har varit omtalade för slöseri med bistånd, för dålig kontroll ??.

Jag tycker att en del av denna hjälp kan admistreras på billigar sätt genom idella krafter , inte av en massa girigbukar.

Vad tycker ni, kommentera gärna och glöm inte att sjunga: Börja dagen med en schlager, varje dag

Hälsningar Stigge

2 kommentarer:

  1. Håller med helt och hållet Stigge och det är ju inte första skandalen på Röda korset, om jag miss rätt anklagades den tidigare kommunikationschefen Johan af Donner för att ha stulit enorma belopp.

    SvaraRadera
  2. Vad tror du om frälsningsarmén, Stigge? De har ju ett väldigt bra rykte som hjälporganisation men vem vet, gubbarna och gummorna kanske själva lägger beslag på "intäkterna" från deras spelningar? I övrigt tycker jag att man även ska avsluta dagen med en schlager. Och till sist: NÄR KOMMER NÄSTA VIDEOBLOGG?????? Nu kan jag snart inte bärga mig längre.

    SvaraRadera