tisdag 31 maj 2011

EKONOMISK GRUNDKURS FÖR ALLA !!!

Hej. Här skall ni få några tips hur man skall få pengarna att räcka.

Försök undvika dyra lunchen, laga själv och ta med mat till jobbet.
Undvik bilen så mycket så möjligt, dela den med någon, det har jag gjort. Cykla.
Bor du för dyrt, byt bostaden till en billigare om det går.
Spara på elen, den är dyr och blir sannolikt mycket dyrare.
Tala inte för länge i telefonen.
Köp inte dyra märkesvaror, det finns mycket bra second handvaror på marknaden.
Semester kan du med fördel fira i Sverige, vår fina natur kostar inget.
Detta är mina tips, har ni andra så hör gärna av er.
Det är kanske självklara saker de flesta, men de är inte alltför svåra att genomföra, kanske det går att spara en slant också.

Arbetslöshet och sjukskrivning går inte alltid att undvika, men försök skaffa en buffert.
 Lycka till, hälsningar Stigge

3 kommentarer:

  1. Enkla och handfasta tips! Hmmm...Idag tog vi bilen till Väla, min dotter och jag. Vi shoppade kläder till henne och åt dyr kvällsmat på plats...Konsten att INTE spara pengar. Imorgon ska jag vara duktigare :-)

    SvaraRadera
  2. Handla på Ikea!

    SvaraRadera
  3. skaffa spargris och handla allt i kontanter, på så vis får du koll på hur mycket du spenderar och alla mynten går rakt ner i sparbössan som det senare är kul att sätta in på banken och så är man rik igen.

    SvaraRadera