torsdag 17 mars 2011

Det närmar sig

Hej. Nu är det snart dags. Kulan i luften kommer närmre och närmre. Vårt MFF verkar redo. Jag är en stor fotbollsfans och visst har di blåe glatt oss det sista året. När jag var en ganska ung man gick vi alla på match på den gamla idrottsplatsen, då satt man på marken längs sidorna, härliga minnen. Det var då di blåe vann allt som gick att vinna. Härliga publikfester där folket levde med och kommentarerna haglade över bra och dåliga insatser av spelarna. Jacques Werup, duktig musiker och författare skrev i sin bok Hemstaden: ett gäng grabbar på väg till match, en av dem hade tydligen en konstig rock på sig och då skrek en av killarna:" gå po match i en sån rockadjävel". Det är en klassisk replik! Han är just nu aktuell med en ny biografi.

Så har Malmö utmärkt sig och första pris i Världsnaturfonden WWF:s utmaning för hållbar stadsutveckling. Ilmar Reepalu tog emot priset av kungen häromdagen. Grattis! På tal om kungligheter så har kronprinsessan och Daniel varit på besök i Malmö och besökt olika stadsdelar och det är inte så länge sedan också kungen var här. Skall de kanske flytta hit?

Kungen verkar ha lite bekymmer med Madde, han tycker hon jobbar för lite och det är ju inte hållbart.

Det var mycket Malmö och kungligheter idag. Hoppas ni tycker det är ok.

hälsningar Stigge

4 kommentarer:

  1. Tja, Kungen & Co kan flytta hit, så kan ju Malmö bli Sveriges huvudstad! :D
    Hälsningar Madeleine (Ja, inte DEN Madeleine..) ;)))

    SvaraRadera
  2. Hela jag blev alldeles varm och positiv nu när jag trillade in här på din blogg. En verklig glädjespridare i allt elände som händer i världen!

    Du har nu fått en ny läsare. Synd på MFF bara, jag är ju själv HIF:are i själ och hjärta.

    SvaraRadera
  3. Det blir guld i år igen, det lovar jag!

    SvaraRadera
  4. jag vet inte om det var "under den tiden" som min morfar spelade i MFF, Folke Nilsson? du kanske känner till honom?
    Han är i alla fall min morfar och spelade i MFF förr! :)

    SvaraRadera