onsdag 2 mars 2011

Puh!

Hej alla! Vad skönt att jag inte gjorde bort mig i tv och att så många hittat hit. Nu ska jag och mitt barnbarn äta en god lunch här i soliga Stockholm innan vi tar tåget hem vid 12-tiden. Vad kul att så många hittat hit och att ni verkar gilla mig och min blogg. För er som missade tv-sändningen finns den på nätet HÄR. Vad tyckte ni om intervjun? Hoppas inte han där Schulman blir arg på mig, skulle vara menat lite trevligt.

Vi har tagit ganska många bilder, så i morgon lägger jag upp ett inlägg om den här lilla Stockholmsresan! Tack för all fin respons, helt fantastiska. Jag kan nog inte riktigt ta in allt det här.. men tack för er trevliga kommentarer, jag blir väldigt glad.
Kära hälsningar från Stigge.

56 kommentarer:

  1. Det var en bra intervju, dock lite kort tyckte jag...men det är ju I-landsproblem, huvudsaken att vi hade en chans att få äran att se dig!

    Jag blev glatt överraskad över att finna ännu en Skåning ;-) Den 7 Maj kommer det att vara en bloggträff här i skåne, skulle du vara intresserad av att komma på den??

    Jag önskar er en skön resa hem, varm kram/caja

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte Schulman blir arg utan han tycker nog du är en cool och framåt herre. Ha en trevlig lunch med barnbarnet! :)

    SvaraRadera
  3. He Stigge !
    Såg dej på TV 4 i morse. Kul att flera äldre bloggar. Jag har lagt upp dej på min bloggsida, http://iortycker.blogspot.com som "Bloggar jag föjer".
    Du har som jag lite ironi och allvar blandat i dina bloggar.

    SvaraRadera
  4. Det finns ingen ålder för datorer och bloggande! Önskar bara jag kunde få min mormor på 73 år att röra en dator, kan visa din blogg så kanske hon kommer på andra tankar :)

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk blogg! :-)

    SvaraRadera
  6. Hej Stig! Tack för att du lagt ut en länk till TV-inslaget, ska kolla det! Jag är inte så insatt i den nya tekniken, som du tycks vara. Trial and error gäller! Nyss gjorde Stephani i Skånemästaren på Radio Malmöhus reklam för din blogg. Det du!
    Puss på dig!/Kit

    SvaraRadera
  7. Hej på dej. Visst är det roligt att blogga? Jag är 53 år, kvinna, och bloggar jag också. Mest för att mina nära, kära och vänner i övriga landet skall ha ett hum om vad jag sysslar med och INTE sysslar med. Läs gärna.
    Jag har lagt in dig i "Mina favoriter" och kommer följa din blogg dagligen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Häftigt att du började blogga så " sent i livet"!
    Själv har jag bloggat i några år nu och tycker det är jättekul.
    Jag ser fram mot dina nya inlägg!
    m.v.h.
    Pantertanten

    SvaraRadera
  9. Det gick kanonbra! Hae n skönresa hem.ska bli kul att se bilderna i morgon.

    SvaraRadera
  10. Jamen, Stig, du fixade ju den intervjun med den äran!

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig blogg du har Stigge! Man blir verkligen glad av att titta in hos dig! :)

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig blogg! Har så gott som läst igenom hela nu från början och har fått en massa glad energi. Den dagen jag träffar en karl att bli gammal med, hoppas jag att han blir som du. Tacktacktack! Du är verkligen en idol!

    SvaraRadera
  13. Det var roligt att se dig och som Caja sa om bloggträffen så skulle det vara roligt att ses där.

    I Blogglandia finns inga åldrar...

    Kram och trevlig resa hem.

    SvaraRadera
  14. Hej Stigge! Jag fick tips av en vän idag på FB om din blogg och jag kan bara tillägga att jag blev glad när jag tittade in hos dig :)Vi ses!

    SvaraRadera
  15. Du fixade det jättebra. När jag la till mig som följare i fm var jag nummer 15, nu är där 33. Kul för dig och kul för oss att hittat ännu en intressant blogg att följa.

    Cattis

    SvaraRadera
  16. Hej Stigge,
    Hörde igår en så trevlig intervju i P1, det var väl med Dig? I morse tittade även jag på TV4,
    nu finns Din bloggadress bland mina favoriter, kommer följa Din blogg dagligen!!! Lycka till
    och hälsa frun och Din "tekniker" barn-barnet!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  17. Vad roligt! Det behövs lite gott vuxet folk i bloggvärlden som ser nyttan och nöjet med att blogga. Dessutom bloggar du bra! Jag återkommer.

    SvaraRadera
  18. Vad roligt att se en äldre man som du, har en egen blogg! Hoppas du fortsätter med ditt intresse för skrivandet, och kanske du även berättar något från din barndom i nåt inlägg? Skulle vara intressant läsning, tycker jag. Lycka till!
    Mvh. Hanna.

    SvaraRadera
  19. Såg dig på tv imorse, vad kul att det har gått så bra med bloggen ! Keep up the good work.
    / Malin

    SvaraRadera
  20. Du va mig en härlig prick du, sådana som du borde det finnas fler av (:

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Tittade av en slump på Tv4 i morse och fastnade lite extra för inslaget om dig. Jättekul när man hittar någon som är lite äldre och vågar sig på att blogga. Hoppas du kommer fortsätta länge med det. Har läst ikapp en del på din blogg och gillar din stil. Kommer att lägga en länk till din blogg bland mina bloggvänner. Har själv en hundblogg som för närvarande ligger lite lågt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  22. Härlig blogg!! önskar dig en härlig vår!

    //21åringen från ljusdal i hälsingland

    SvaraRadera
  23. Vilken underbar blogg, du kommer ta över Sverige!

    SvaraRadera
  24. Hej, Jag måste säga att du förgyllde min morgon när jag fick se dig på tv i morse! Du är för skön!

    Det är så härligt att få lite perspektiv på saker och ting och jag kommer absolut att fortsätta att följa din blogg! Gillade det du sa att du kommer att skriva om saker som händer runt omkring oss och inte bara dig själv!

    Du är en härligt person. Det lös om dig i TV! Stort lycka till och jag kommer som sagt att uppdatera mig varje dag :)

    SvaraRadera
  25. SIGGE! DU är den nya bloggikonen! HEJJA DIG!

    SvaraRadera
  26. Väntar med spänning på Stockholmsbilderna!

    SvaraRadera
  27. Hej Stig!
    Jag är en 80+ som inte har någon blogg, men jag har en hemsida. http://hem.ektv.nu/~ekt000851
    Hälsar Nisse

    SvaraRadera
  28. Haha, fan va grymt!! mina mor o farföräldrar fattar inte ett skit när det gäller datorer!! Du e grym!!

    SvaraRadera
  29. Såg dig på TV i morse och kommer hädanefter att läsa din blogg.

    En Värmländska

    SvaraRadera
  30. Du var väldigt bra på TV. Jag tycker att du är så modig och duktig. Önskar dig mycket gladje och hälsa i livet....

    SvaraRadera
  31. Jag ska läsa din blogg varje dag. Den är väldigt kul...
    Väntar på att se bilderna från Stockholms resan.

    SvaraRadera
  32. Fiin blogg kul att du bloggar blir glad :) /mikaela , 16 år ^^

    SvaraRadera
  33. Bra jobbat och du är en stilig man i dina bästa år:)

    SvaraRadera
  34. Vilken trevlig blogg du har! :)

    SvaraRadera
  35. Du gör mig så glad med din blogg :) satt med ett stort smil och lyssnade på din intervju!

    SvaraRadera
  36. Härligt att du bloggar Stig
    Hälsa Birte
    Christel Ridemark

    SvaraRadera
  37. Skönaste bloggen! Jag var bara tvungen att länka till dig på min blogg. Heja Stigge! :D

    SvaraRadera
  38. Hej Sigge

    Så häftigt att hitta dig!!! Du är ju rena krutgubben! Och känd för din bloggning och allt, HEJAHEJA!

    SvaraRadera
  39. Du var jättebra i TV. Skall bli spännande att se bilderna imorgon. Ja, du hör att jag tänker komma tillbaka.

    SvaraRadera
  40. UNDERBAR blogg!
    jag länkar ;)

    SvaraRadera
  41. Vad gullig du är, får ett stort leende när jag läser din blogg. Fortsätt vara en glad prick!

    SvaraRadera
  42. Bra intervju och tummen upp för bloggen!

    SvaraRadera
  43. Kul att läsa din blogg och se dig på Nyhetsmorgon imorse. Ja, fler äldre borde absolut börja blogga! Själv är jag redaktör för bloggen, http://www.seniorbloggen.se, där kända personer över 65 år bloggar inom olika områden.

    Några av våra skribenter är skådespelerskan Kim Anderzon, musikern Janne Schaffer, "fett-doktorn" Stephan Rössner, författaren och läkaren Tomas Böhm, politikern Barbro Westerholm, kirurgen/föreläsaren Nisse Simonson och modejournalisterna Lotta Lewenhaupt och Cay Bond! Kolla gärna in bloggen och lycka till med ditt bloggande!

    Mvh/Rebecca

    SvaraRadera
  44. Hej Stig!
    Jag såg dig på lokalnyheterna här om dagen och tyckte att du verkade vara en så cool prick!

    Idag fick jag reda på att du är lillebror till min mormor Siv (som jag tyvärr aldrig fick träffa). Jag är alltså Marias dotter Alexandra, och är precis nyinflyttad i Malmö. Världen är liten!

    Familjen hälsar så gott till dig!
    / Alexandra

    SvaraRadera
  45. stigge, vad säger man? - you rock!

    "keep on rocking in the free world"

    SvaraRadera
  46. Hej!
    Det var en jätte fin intervju. Mysig blogg du har.
    Ha en fin dag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  47. Detta är mitt första besök här och redan nu måste jag få säga att såna människor som dig gör mig tårögd av GLÄDJE! Fin blogg också!

    SvaraRadera
  48. Läste av en slump din blogg igår kväll och råkade sedan se dig sedan på tv imorse, tyckte du var jättebra! Gillar din blogg!

    SvaraRadera
  49. Härlig blogg. Såg dig i Tv-soffan, ni pratade om äldre bloggare, min svåger som blir 84 den 25:e bloggar. "sandarnegubben".

    SvaraRadera
  50. Du är awesome! Fortsätt så! :D

    SvaraRadera
  51. Hej morbror Stig! Fick en vink av min syster Eva om att du var med i Nyhetsmorgon på TV 4 angående att du har skaffat en blogg. Var inne och lyssnade på inslaget och jag satt och log hela intervjun igenom. Du är en frisk fläkt och jag hoppas du fortsätter i den andan. Kul att du har en blogg! Jag kommer att följa din blogg!Kram från din systerdotter Maria i Växjö! Hälsa Birte!

    SvaraRadera
  52. Hej Stig! Jag blir bara så glad av din blogg och inslaget i Nyhetsmorgon i TV4:a igår var toppen. Du är bäst!
    Kramar från systerdotter Eva. Hälsa Birthe!

    SvaraRadera
  53. Det här var ju häftigt. Din blog vill man ju absolut följa med. Soliga hälsningar från södra Finland!

    SvaraRadera
  54. Du rockar fett!! Jättekul blogg - den kommer jag att fortsätta följa :-).

    Hälsningar,

    Maria

    SvaraRadera
  55. coolt att du bloggar, sluta inte med det, du är en förebild!

    SvaraRadera